مال ها باید ملزم به استفاده از كالاهای داخلی شوند

مال ها باید ملزم به استفاده از كالاهای داخلی شوند

بازاری: عضو هیأت مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاك ایران با اشاره به ممنوعیت واردات پوشاك كه از سال قبل اعمال شده، اظهار داشت: اگر فروشگاه های بزرگ ملزم به استفاده از كالاها و محصولات داخلی شوند در امتداد پشتیبانی از تولید داخل مفید خواهد بود.


مجید نامی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینكه بیشتر شدن فضای عرضه موجب می شود برندهای داخلی سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهند، اظهار داشت: خصوصاً با ممنوعیت واردات پوشاك كه از سال قبل اعمال شده، فرصت خوبی برای تولیدكنندگان ایرانی به وجود آمده و در این شرایط بیشتر شدن محل عرضه می تواند به دیده شدن برندهای ایرانی كمك نماید.
او همینطور با اشاره به اینكه قبل از ممنوعیت واردات پوشاك، فروشگاه های بزرگ با تولیدكنندگان داخلی همكاری نمی كردند، اظهار نمود: فروشگاه های بزرگ فكر می كردند برای جذب مشتری بیشتر باید از برندهای خارجی استفاده كنند، اما در شرایط فعلی كه برندهای خارجی همچون گذشته در كشور فعال نیستند برای پر كردن مراكز خرید مجبور هستند از برندهای داخلی استفاده كنند.
عضو هیأت مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاك ایران افزود: باید قوانینی از طرف دولت و شهرداری تعیین شود تا زمانی كه برندهای خارجی باردیگر به كشور بازگشتند و ممنوعیت واردات پوشاك لغو شد، سهمی از فروش مال ها به تولیدكنندگان داخلی اختصاص پیدا كند تا بتوانند جایگاه خودرا در مراكز خرید حفظ كنند.
نامی در پاسخ به اینكه چگونه با وجود ممنوعیت واردات پوشاك، تعداد زیادی از برندهای خارجی در فروشگاه های بزرگ فعال می باشند، اشاره كرد: طبق قانونی كه از سال ۱۳۹۶ اجرا شده برندهایی كه بطور رسمی و قانونی در كشور فعالیت می نمایند و نام آنها در وزارت صنعت، معدن و تجارت ثبت شده، موظف می باشند حداقل ۲۰ درصد صادراتی كه به ایران دارند را در داخل كشور تولید كنند بدین سبب بعضی از برندهای خارجی بطور قانونی در داخل كشور تولید می شود و با همان برند به فروش می رسد.
وی اجرای این قانون را در امتداد انتقال تكنولوژی و دانش فنی و همین طور پشتیبانی از تولید داخل مؤثر دانست و اظهار داشت: در این میان امكان دارد بعضی از برندهایی كه مجوز فعالیت ندارند و كالای تقلبی می فروشند، پوشاك تولید شده در داخل كشور را به نام برند خارجی به فروش برسانند.

سند راهبردی صنعت پوشاك كی تصویب می شود؟
عضو هیأت مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاك ایران در ادامه با اشاره به ضرورت تصویب سند استراتژیك صنعت پوشاك در سال رونق تولید، اظهار نمود: با عنایت به اینكه امسال صنایع كوچك و متوسط و صنعت پوشاك جز اولویت های صنعت هستند، انتظار داریم این سند استراتژیك هر چه زودتر تصویب و ابلاغ شود تا برنامه ریزی بهتری برای آینده صورت بگیرد.
بگفته وی سند استراتژیك صنعت پوشاك نزدیك سه سال است كه با همكاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، دانشگاه امیركبیر و بخش خصوصی تهیه شده و به صورت یك نقشه راه برای پشتیبانی از این صنعت در نظر گرفته شده است.



1398/02/01
15:56:12
5.0 / 5
4443
تگهای خبر: بازار , تولید , خرید , صادرات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳

لینک دوستان بازاری

بازاری

تگهای بازاری

baazari.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازاری محفوظ است

بازاری

بازار فروش کالا