گفت وگوی مهر؛

2500 تقاضا برای سرمایه گذاری در مناطق آزاد کشور ارائه شده است

2500 تقاضا برای سرمایه گذاری در مناطق آزاد کشور ارائه شده است

به گزارش بازاری، نماینده ویژه رئیس جمهور در امور اجرائی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اظهار داشت: تا حالا دو هزار و 500 تقاضا برای سرمایه گذاری در مناطق آزاد کشورمان ارائه شده است.



حجت الله عبدالملکی در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اعلان اینکه تا حالا دو هزار و ۵۰۰ تقاضا برای سرمایه گذاری در مناطق آزاد کشورمان ارائه شده است، اشاره کرد: این تقاضاها در مجموع ۶۵۰ هزار میلیارد تومان ارزش سرمایه گذاری خواهند داشت.
وی با اعلان اینکه یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از این طرح ها اکنون در مرحله شروع و اجرا قرار دارد، اضافه کرد: در سال ۱۴۰۳ شاهد شکوفایی هر چه بیشتر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در سراسر کشورمان خواهیم بود.
تسهیل مشارکت مردم برای جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه
دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی و ویژه اقتصادی همین طور بیان کرد: این آمار بغیر از مناطق ویژه اقتصادیست که آمارهای سرمایه گذاری و تقاضاها در آنها در دست احصا و گرد آوری است و متعاقباً اعلام خواهد شد.
عبدالملکی با اعلان اینکه درست است که از سال ۱۴۰۱ کارهای خاصی در مناطق ویژه اقتصادی کشورمان شروع شده اما ماحصل آنها در سال ۱۴۰۳ رخ خواهد داد، ابراز کرد: ما در مجموعه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی خودمان را آماده یک جهش بلند اقتصادی در سال ۱۴۰۳ کرده ایم.
وی با اعلان اینکه مشارکت مردم برای جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه بصورت جدی در دستور کار قرار دارد، اضافه کرد: سال قبل برنامه ویژه ای در حوزه جذب سرمایه های مردمی در مناطق آزاد و ویژه صورت داده و گفتگوهایی را هم با سازمان بورس داشتیم و بررسی های لازم در امتداد به کار گیری سرمایه های مردمی در مناطق ویژه هم انجام شده است که ماحصل همه این تلاش ها را امسال شاهد خواهیم بود.
یک هزار میلیارد تومان صرف زیرساخت های منطقه ویژه اقتصادی گرمسار شد
نماینده ویژه رییس جمهور در امور اجرائی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی درباره ی زیرساخت های مورد نیاز مناطق آزاد نیز بیان کرد: زیرساخت ها دو بخش هستند، بخشی متولی آنها دستگاه های ذی ربط مانند وزارت نیرو، راه و.. است که باید ایجاد شود و این امر مورد پیگیری شده است.
عبدالملکی با اعلان اینکه بخش دوم زیرساخت ها در درون مناطق است که بر عهده دبیرخانه مناطق آزاد و ویژه قرار دارد، ابراز کرد: درباره ی این زیرساخت ها باید گفت ما هر قدر زمین می فروشیم و منابع حاصل می نماییم را صرف گسترش زیرساخت ها خواهیم کرد.
وی اضافه کرد: برای مثال در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار یک هزار میلیارد تومان اعتبار صرف زیرساخت ها شده که از محل فروش زمین ها و منابع، تامین شده است.


منبع:

1403/01/20
13:15:35
5.0 / 5
140
تگهای خبر: آمار , اقتصاد , بورس , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳

لینک دوستان بازاری

بازاری

تگهای بازاری

baazari.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازاری محفوظ است

بازاری

بازار فروش کالا