توضیحات یك عضو كمیسیون كشاورزی مجلس درباره قیمت لبنیات

توضیحات یك عضو كمیسیون كشاورزی مجلس درباره قیمت لبنیات

بازاری: یك عضو كمیسیون كشاورزی مجلس در مورد قیمت شیر اظهار داشت: تولید شیر ما افزایش پیدا كرده است ولی آن شیری كه تولیدكنندگان و تبدیل كنندگان بزرگ خریداری می كنند، به شیرخشك تبدیل گشته و در فضای رقابتی صادر می گردد. از طرفی دیگر سیاست منسجم و قاطعی برای تعیین قیمت ها از جانب دولت وجود ندارد.


عبدالله حاتمیان، عضو كمیسیون كشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با ایسنا درمورد افزایش قیمت شیر در بازار اظهار نمود: اطلاعات من در مورد سیاست گذاری های اقتصادی كامل نیست اما در جلسه ای كه با مسئولین مربوطه در وزارت جهاد كشاورزی و گردانندگان بخش خصوصی كمیسیون بودیم بحث كمبود شیر در بازار عنوان شد. درنهایت به اینجا رسیدیم كه با عنایت به پایین بودن قیمت داخلی شیر و فرآورده های لبنی بخصوص برای دامدار و كم ارزش شدن پول ما نسبت به ارز خارجی، مشتری خوبی برای فرآورده های لبنی در كشورهایی مثل عراق و دیگر كشورها پیدا شده اند.
این عضو كمیسیون اجتماعی مجلس اضافه كرد: تولید شیر ما افزایش پیدا كرده است ولی آن شیری كه تولیدكنندگان و تبدیل كنندگان بزرگ خریداری می كنند، به شیرخشك تبدیل گشته و در فضای رقابتی به صورت قانونی، غیر قانونی، قاچاق یا غیر قاچاق صادر می گردد چونكه با قیمت بهتری در بیرون از مرز ها خریداری می شوند.
حاتمیان در پاسخ به این سوال كه سیاست كنونی حاكم بر بازار لبنیات چیست، آیا رقابتی و بدون نظارت دولت است؟ اظهار نمود: به صورت كلی سیاست منسجم و قاطعی برای تعیین قیمت ها وجود ندارد. دولت سابقا قیمتی را برای خرید شیر اعلام نموده بود اما بنده در جریان سیاست های جدید اتخاذی برای بالانرفتن قیمت شیر و توافقشان با شركت ها نیستم.



1397/08/12
13:45:21
5.0 / 5
5204
تگهای خبر: افزایش قیمت , اقتصاد , بازار , پول
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲

لینک دوستان بازاری

بازاری

تگهای بازاری

baazari.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازاری محفوظ است

بازاری

بازار فروش کالا