جزئیات لایحه بودجه۹۸-۳۴؛

اختصاص ۱۱ میلیارد تومان برای اشتغال فارغ التحصیلان

اختصاص ۱۱ میلیارد تومان برای اشتغال فارغ التحصیلان

به گزارش بازاری برای سال آینده بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان برای توسعه كارآفرینی و اشتغال در لایحه بودجه ۹۸ كل كشور پیش بینی شده كه از این میزان ۱۱ میلیارد تومان برای طرح كارورزی دانش آموختگان اختصاص می یابد.



به گزارش بازاری به نقل از مهر، بر مبنای جداول مصارف دستگاه ها در لایحه بودجه ۹۸ كل كشور، بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان برای برنامه توسعه كارآفرینی و اشتغال پیش بینی شده است.
در همین زمینه برای اجرای طرح كارورزی دانش آموختگان كه از سال قبل ویژه اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی كلید خورد، ۱۱ میلیارد و ۴۷۶ میلیون تومان اعتبار در لایحه بودجه درنظر گرفته شده است.
تیرماه ۹۶ دستورالعمل اجرایی طرح كارورزی دانش آموختگان دانشگاهی، بعنوان یكی از طرح های ذیل بسته های رونق تولید و اشتغال دولت مصوب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، از جانب وزیر وقت تعاون، كار و رفاه ابلاغ گردید و بر طبق این طرح، اشتغال سالانه ۱۵۰ هزار فارغ التحصیل جویای كار پیش بینی شد.
اجرای این طرح با هدف جذب فارغ التحصیلان بیكار در بازار كار و كاهش نرخ بیكاری در گروه دانش آموختگان دانشگاهی شروع شد و برپایه آن، فارغ التحصیلان در دوره زمانی حداقل ۴ ماه و حداكثر ۶ ماه و در مناطق محروم تا ۹ ماه، تحت عنوان كارورز در یك بنگاه اقتصادی مشغول به كار می شوند و مهارت های حرفه ای در رابطه با شغل و رشته تحصیلی خویش را فرا می گیرند.
۵ میلیارد تومان جهت راه اندازی سامانه جامع اطلاعات بازار كار
همچنین از مجموع اعتبارات برنامه توسعه كارآفرینی و اشتغال، حدود ۵ میلیارد تومان برای طراحی و استقرار سامانه جامع آمار و اطلاعات بازار كار پیش بینی شده است.
در راستای پشتیبانی از توسعه مشاغل خانگی هم بالغ بر ۳ میلیارد تومان و برای راهبری و پشتیبانی از توسعه كارآفرینی حدود ۱.۵ میلیارد تومان پیش بینی شده است.
در لایحه بودجه كل كشور به منظور كمك به كسب و كارهای اقتصادی خرد، كوچك و متوسط بالغ بر ۶ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است.
همچنین در جهت پشتیبانی از طرح اشتغال فراگیر ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و به منظور طرح پشتیبانی از اشتغال روستایی و عشایری ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از جانب دولت در بودجه سال آینده اعتبار در نظر گرفته شده است.
همچنین بودجه توسعه و توانمندسازی تعاونی ها هم در لایحه حدود ۵۴ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

1397/10/05
13:57:27
5.0 / 5
4542
تگهای خبر: آمار , اقتصاد , بازار , بودجه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳

لینک دوستان بازاری

بازاری

تگهای بازاری

baazari.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازاری محفوظ است

بازاری

بازار فروش کالا