سامانه توانمندی های محصولات داخلی ایجاد می شود

سامانه توانمندی های محصولات داخلی ایجاد می شود

بازاری: بگفته معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با راه اندازی سامانه توانمندی های محصولات داخلی، علاوه بر ایجاد شفافیت، پروسه تولید داخلی نیز با رونق همراه خواهد بود.


به گزارش بازاری به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، نشست هم اندیشی بررسی روش اجرای قانون جدید حداكثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی كشور اجرا شد. در این جلسه ایجاد سامانه توانمندی های محصولات داخلی با همكاری نهادهای تخصصی مورد بررسی قرار گرفت.
فرشاد مقیمی - معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت - در این جلسه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جهت پشتیبانی از تولید داخلی اظهار داشت: ایشان وزارت صنعت را به تهیه لیست موارد مورد نیاز واحدهای تولیدی (اعم از ماشین آلات، قطعات و مواد اولیه) و نمایش ی فراخوان برای رفع این نیازها سفارش ی مؤكد و خاطرنشان كردند كه خیلی از این موارد در داخل كشور قابل تأمین است.
وی با تاكید بر عزم وزارت صنعت، معدن و تجارت بر تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری، به برنامه ریزی برای توسعه تولید محصولات داخلی و تمركز بر تولید محصولات مشابه خارجی كه پتانسیل ساخت داخل را دارا هستند، پرداخت.
او اشاره كرد: مطابق قانون فهرستی از محصولاتی كه قابلیت تولید در داخل كشور را دارا هستند تهیه و به صورت مستمر در حال بروزرسانی این فهرست هستیم.
معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه اضافه كرد: توسعه ساخت داخل در كشور با تاكید بر توانمندی های موجود از برنامه های اصلی نظام برای رسیدن به خودكفایی اقتصادی می باشد كه قانون حداكثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی كشور از مهمترین ابزارها در این زمینه است.
مقیمی ایجاد سامانه توانمندی های محصولات داخلی را در این راستا برشمرد و اظهار داشت: طبق قانون این سامانه مبنای نمایش اطلاعات توانمندی های تولیدی و خدماتی كل كشور خواهد بود.
وی ادامه داد: هدف از ایجاد این سامانه ایجاد بستر الكترونیكی و جلوگیری از فضای غیر شفاف در بخش تولید محصولات داخلی در كشور است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره پروسه الكترونیكی این سامانه اضافه كرد: داشبورد مدیریتی روی این سامانه قرار خواهد گرفت و فاكتورهای اصلی احصا خواهد شد و سپس اطلاعات همه دستگاه ها در حوزه نیازهای خارجی روی سامانه در طبقه بندی های مختلف با تفكیك اطلاعات تخصصی بارگذاری خواهد شد.




منبع:

1398/02/30
14:38:28
5.0 / 5
4380
تگهای خبر: اقتصاد , تخصص , تولید , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲

لینک دوستان بازاری

بازاری

تگهای بازاری

baazari.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازاری محفوظ است

بازاری

بازار فروش کالا