رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین:

بدون اتكا به كارآفرینی نوین از قطار توسعه یافتگی عقب می مانیم

بدون اتكا به كارآفرینی نوین از قطار توسعه یافتگی عقب می مانیم

به گزارش بازاری رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین اظهار داشت: بجای از دست دادن فرصتها در جلسات دولتی بدون نتیجه باید به سرعت وارد عرصه تكنولوژی و كارآفرینی نوین شویم تا از قطار توسعه یافتگی جهانی عقب نمانیم.


به گزارش بازاری به نقل از مهر، دومین یلدای كارآفرینی قزوین سه شنبه شب با همكاری سازمان صمت و اتاق بازرگانی استان با حضور رضا نقی پور اصل رئیس هیئت مدیره صندوق پشتیبانی از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته كشور، جمالی پور استاندار، ابوالحسن نائینی رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی، مصطفی مافی رئیس پارك علم و فنآوری استان، عیسی قربانی سرپرست معاونت اقتصادی استانداری، پیمان نامدار رئیس دانشگاه علوم پزشكی استان، سعید نبیل رئیس سازمان صمت استان، حمیدرضا خانپور مدیرعامل شركت شهرك های صنعتی استان قزوین، مهدی بخشنده رئیس اتاق بازرگانی قزوین، صارمی مدیركل استاندارد، تعدادی از صنعتگران، كارآفرینان و استارت آپ ها در محل سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین انجام شد.
مهدی بخشنده در این همایش با ارائه گزارشی از وضعیت تولید در واحدهای صنعتی استان اظهارداشت: امروزه با گذشت نیم قرن از شكل گیری صنعت در استان برخی واحدها گرفتار فرسودگی شده اند كه با این روند قادر به رقابت در بازار جهانی نیستند. وی بیان كرد: موانع تولید در بخش های بانكی و بیمه و مالیات در كنار سودهای غیرمتعارف تسهیلات در عرصه صنعت و بروكراسی سبب بروز مشكلات عدیده ای در این حوزه شده و فرماندهان جبهه اقتصادی را با چالش های جدی مواجه كرده است. رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین اشاره كرد: یكی از راههای كارآمدی و كاهش هزینه های تولید استفاده از دانش نوین و صنایع های تك است و باید در استفاده از ایده های نوین فعالتر عمل نماییم. بخشنده یادآورشد: شكل گیری شركت های دانش بنیان با حضور جوانانی نخبه و مبتكر می تواند به حل مشكلات صنعت كمك نماید به شرط آن كه این شركت ها را جدی بگیریم و زمینه رابطه بیشتر صنعت و دانشگاه را مهیا نماییم.
وی به جایگاه صنعتی استان اشاره نمود و اظهارداشت: باوجود این كه قطب صنعت كشور هستیم اما به سبب موانع مختلف هنوز نتوانسته ایم نقش بیشتری در اقتصاد و تولید و اشتغال كشور ایفا نماییم كه بنظر می رسد در استفاده از ایده های نوین باید جدی تر باشیم. بخشنده درباب عقب ماندن از قافله جهانی در حوزه تولید هم اظهار داشت: امروز قدم به عرصه ای گذاشته ایم كه زمان بسیار مهم و تعیین كننده است و نمی توانیم بیشتر از این فرصت را از دست بدهیم بلكه باید به سرعت تحقیقات را جدی بگیریم تا از قطار توسعه یافتگی عقب نمانیم. صادركننده برتر كشور اضافه كرد: امروز نقطه عطفی برای ما به وجود آمده كه ما هم بیاموزیم و از فرصت و زمان و ابزارهای نوین و ایده های جدید برای توسعه صنعت استفاده نمائیم. وی اظهار داشت: باید در حوزه استفاده از اپلیكیشن ها و كارآفرینی نوین رویكرد ما تغییر كند و بسرعت عقب ماندگی ها را جبران نماییم و پیش از این كه از قطار توسعه یافتگی عقب بیفتیم از روش های نوین در تولید بهره بگیریم.
سیستم دولتی به روز نیستبخشنده افزود: متاسفانه سیستم دولتی گرفتار روزمرگی است و هنوز نتوانسته خودرا به روز كند و از فرصت ها بخوبی استفاده نكرده است و بنظر می رسد باید از جلسات گوناگون بیهوده ای كه به بهانه حل مشكلات تولید در دستگاههای دولتی تشكیل می شود صرفنظر كرده و وارد حوزه كارآفرینی های نوین شویم و وقت خود و تولیدكننده را اینگونه هدر ندهیم. وی برگزاری همایش یلدای كارآفرینی را حركتی باارزش در استفاده از رویكردهای نوین دانست و اظهار داشت: ما بشدت حامی چنین برنامه هایی هستیم و امیدواریم این برنامه ها بیشتر شود و یاد بگیریم چگونه مدیریت زمان داشته باشیم و از فرصتها بیشتر و بهتر استفاده نمائیم.

در ادامه تفاهم نامه همكاری بین شركت مادر تخصصی صندوق پشتیبانی از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته با استانداری قزوین، سازمان صمت و مراكز علمی و دانشگاهی و پارك علم و فناوری استان به امضا رسید.

1398/09/27
14:51:35
5.0 / 5
4391
تگهای خبر: ابزار , اقتصاد , بازار , بانك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲

لینک دوستان بازاری

بازاری

تگهای بازاری

baazari.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازاری محفوظ است

بازاری

بازار فروش کالا