برای بار دوم

۵۰۰۰ میلیاردریال نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد

۵۰۰۰ میلیاردریال نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد

به گزارش بازاری، مدیرعامل شرکت توانیر از تزریق باردیگر ۵۰۰۰ میلیاردریال به بورس انرژی اطلاع داد و اظهار داشت: برپایه قولی که داده شده بود ۵ هزار میلیاردریال در روز اول اردیبهشت به بورس انرژی تزریق شده بود و الان در هفته دوم اردیبهشت هم ۵۰۰۰ میلیاردریال دوم هم تزریق شد.


به گزارش بازاری به نقل از ایسنا، مصطفی رجبی مشهدی بابیان که این اقدام یکی از گامهای تعریف شده برای توقف موتور بدهی در صنعت برق است، اظهار داشت: پیشبینی می شود با تزریق این مبلغ و اعتبار باقی مانده در حساب های وکالتی شرکتهای توزیع در هفته گذشته، شاهد افزایش حجم معاملات در بورس انرژی برای هفته آتی باشیم.
به قول سخنگوی صنعت برق در هفته گذشته ارزش معاملات برق در بورس انرژی به ۱۲۱ میلیارد تومان رسید.
رجبی مشهدی افزود: در همین راستا ۳۲ شرکت توزیع برق مورد نیاز خویش را از بورس خریداری کردند.
وی اظهار داشت: همینطور در هفته گذشته سهم نیروگاه های خصوصی از برق عرصه شده در بورس انرژی ۴۶ درصد و سهم نیروگاه های دولتی ۵۴ درصد بوده است.
مدیرعامل شرکت توانیر ضمن اشاره به عزم وزارت نیرو و شرکت توانیر از اجرای این طرح اظهار داشت: بر مبنای رویه جدید مالی صنعت برق کشور، تمامی مبالغ واریزی به حساب مدیریت منابع صنعت برق به صورت منظم و به حساب شرکتهای توزیع و همینطور حساب خرید برق شرکتهای توزیع واریز خواهد شد و خوشبختانه شاهد رونق و افزایش حجم معاملات در بورس انرژی هستیم.



1403/02/07
12:47:47
5.0 / 5
101
تگهای خبر: بورس , خرید , شركت , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴

لینک دوستان بازاری

بازاری

تگهای بازاری

baazari.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازاری محفوظ است

بازاری

بازار فروش کالا