بررسی انواع صدا های جاروبرقی تفال

بررسی انواع صدا های جاروبرقی تفال

جاروبرقی، از جمله لوازم برقی پر استفاده و کاربردی در هر خانه ای به حساب می آید که به تمیز کردن و نظافت محیط کمک می کند. تفال نیز یکی از شناخته شده ترین برند های جهانی است که این وسیله را در مدل های متفاوتی طراحی و تولید کرده است.


جاروبرقی، از جمله لوازم برقی پر استفاده و کاربردی در هر خانه ای به حساب می آید که به تمیز کردن و نظافت محیط کمک می کند. تفال نیز یکی از شناخته شده ترین برند های جهانی است که این وسیله را در مدل های متفاوتی طراحی و تولید کرده است.

ممکن است در طول استفاده و به دلایل مختلف، جاروبرقی تفال صدا بدهد. حال برای این که به درستی دلیل صدا دادن جاروبرقی تفال شناسایی شده و تشخیص داده شود، باید انواع آن ها آشنا باشید. در غیر این صورت امکان عیب یابی و تعمیر جاروبرقی تفال را نخواهید داشت:

  1. زوزه
  2. جیغ
  3. ضربه
  4. سایش

 

محل تولید صدا در جاروبرقی تفال

علاوه بر این که باید نوع صدا برای عیب یابی دقیق تر جاروبرقی تفال تشخیص داده شود، لازم است تا محل تولید صدا در این دستگاه نیز شناسایی شده و اقدامات صحیحی برای تعمیرات آن صورت پذیرد:

  1. موتور
  2. لوله
  3. برس

عیب یابی علت صدا دادن جاروبرقی تفال

پیش از هر گونه اقدام برای عیب یابی جاروبرقی تفال، حتما به منظور تعیین منبع صدا، جاروبرقی را در حالت های مختلف (بدون کیسه یا فیلتر، با ضربه زدن به بدنه) روشن کنید. سپس با تشخیص محل دقیق صدای جاروبرقی تفال، کار های زیر را در جهت تعمیرات این دستگاه انجام دهید:

  • بلبرینگ‌ های فن

برای روان نگه داشتن چرخش موتور بلبرینگ های فن تعبیه شده اند. با فرسودگی یا آسیب‌ دیدگی آن ها، می‌ توانند باعث ایجاد صدای سایشی در جاروبرقی تفال شوند. حتما برای تعویض بلبرینگ های فن، از تعمیرکار متخصص جاروبرقی تفال کمک بخواهید.

  • پروانه موتور

وظیفه مکش گرد و غبار بر عهده پروانه موتور گذاشته شده است. به همین خاطر ورود گرد و غبار یا اشیاء کوچک به داخل پروانه موتور می‌تواند باعث عدم تعادل و ایجاد صدای بلند در جاروبرقی تفال شود. مطمئن شوید که ایرادی در پروانه موتور وجود ندارد. در صورت نیاز باید آن را تعویض نمایید.

  • کیسه یا مخزن پر

پر شدن کیسه یا مخزن جاروبرقی می ‌تواند جریان هوا را مسدود کرده و باعث ایجاد صدای بلند تر شود. هم چنین قدرت مکش جاروبرقی تفال را تحت تاثیر قرار داده و باعث کم شدن آن می شود. حتما آن را بررسی کرده و مطمن شوید که به طور کامل خالی باشد.

  • فیلتر کثیف

کثیفی فیلتر می ‌تواند جریان هوا را محدود کند و باعث ایجاد صدای بیش تر در جاروبرقی تفال شود. چرا که فیلتر ها، وظیفه دارند تا از وارد شدن گرد و غبار ناشی از کیسه، به موتور جاروبرقی جلوگیری کنند. فیلتر های جاروبرقی تفال باید به طور مرتب تمیز یا تعویض شوند.

  • گرفتگی لوله خرطومی

انسداد یا پیچ خوردگی در لوله خرطومی می تواند جریان هوا را مختل کند و باعث ایجاد صدا شود. انسداد در هر نقطه از مسیر مکش می ‌تواند در جاروبرقی تفال صدا تولید کند. لوله و خرطومی را برای هرگونه گرفتگی مانند ذرات گرد و غبار، تکه‌ های پارچه یا اسباب ‌بازی بررسی کنید. برای رفع گرفتگی های ایجاد شده، از اجسام تیز استفاده نشود. چرا که منجر به وارد شدن آسیب به لوله خرطومی خواهد شد.

  • شل شدن اتصالات

اتصالات شل در لوله یا خرطومی جاروبرقی می ‌تواند باعث نشت هوا و صدا دادن جاروبرقی تفال شود. مطمئن شوید که تمامی اتصالات و تمامی لوله ها به درستی به جاروبرقی محکم شده باشند.

  • برس‌ ها یا چرخ‌ های آسیب‌ دیده

آسیب دیدن برس ‌ها یا چرخ ‌ها، از دیگر دلایل صدای بلند جاروبرقی تفال به شمار می آیند. بروز ایراد در آن ها می تواند در حین چرخش بر روی زمین صدا ایجاد کنند. لازم است آن ها را بررسی کرده و در صورت نیاز برای تعویض کفی جاروبرقی تفال اقدام نمایید.

  • بروز ایراد در برق رسانی

نوسانات برق یا مشکلات مربوط به سیم کشی می تواند باعث ایجاد وزوز یا جرقه در جاروبرقی شود. در صورت مشاهده این عامل صدا دادن جاروبرقی تفال، حتما کار با دستگاه را متوقف کرده و با تعمیرکار جاروبرقی تفال تماس بگیرید.

  • مشکلات موتور الکتریکی

در موارد نادر، ممکن است مشکل از خود موتور الکتریکی باشد. این امر معمولاً با علائم دیگری مانند بوی سوختگی یا کاهش قدرت جاروبرقی تفال همراه است. اگر در عیب یابی موتور جاروبرقی تفال مهارت بالایی ندارید، حتما از تکنسین متخصص این وسیله کمک بخواهید.

نکاتی در مورد پیشگیری از صدا دادن جاروبرقی تفال

برای جلوگیری و پیشگیری از سر و صدای جاروبرقی تفال، اقداماتی وجود دارند که انجام آن ها مثمر ثمر خواهد بود:

  • کیسه با پاکت جاربرقی تفال باید به طور مرتب خالی شود.
  • فیلتر ها را به صورت دوره ای نظافت کنید.
  • از جاروبرقی تفال باید در مکانی عاری از گرد و غبار و کثیفی استفاده گردد.
  • لوله خرطومی را به طور مرتب بررسی کرده و در صورت وجود انسداد، آن را تمیز نمایید.
  • اتصالات را حتما پیش از روشن کردن جاربرقی تفال مورد بررسی قرار داده و در صورت نیاز آن ها را سفت کنید.
  • از جاروبرقی تفال در ولتاژ مناسب و متناسب با دستگاه استفاده کنید.
  • در صورتی که با انجام اقدامات گفته شده، مشکل سر و صدای زیاد جاروبرقی برطرف نشد، حتما با تعمیرکار متخصص جاروبرقی تفال تماس بگیرید.

منبع: https://abibeauty.ir/postdetails/1038/why-vacuum-cleaner-sound

1403/03/14
17:11:42
5.0 / 5
371
تگهای خبر: رپورتاژ , تولید , تخصص , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲

لینک دوستان بازاری

بازاری

تگهای بازاری

baazari.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازاری محفوظ است

بازاری

بازار فروش کالا