ادامه واردات و ارزانی تخم مرغ در بازار

ادامه واردات و ارزانی تخم مرغ در بازار

بازاری: واردات تخم مرغ طی روزهای گذشته شروع شده و قیمت این محصول هم تا حدی در بازار كاهش یافته است به نظر می رسد همچنان واردات و ارزانی آن ادامه پیدا كند.


به گزارش بازاری به نقل از ایسنا، طی ماه های اخیر تخم مرغ همواره جزو محصولاتی بود كه بیشترین افزایش قیمت را در میان دیگر محصولات كشاورزی و مواد غذایی در سبد خانوار داشت به گونه ای كه طی هفته های اخیر گرانی آن شدت بیشتری گرفت تا جایی كه به حدود ۲۰ هزار تومان رسید. البته وزارت كشاورزی در اواخر آذرماه اجازه واردات این محصول را برای تنظیم بازار آن صادر كرده بود تا به قول حسن ركنی معاون وزیر جهاد كشاورزی در امور دام در صورت كاهش نیافتن قیمت، تخم مرغ وارد شود.
البته پیش از این علی اكبر مهرفرد معاون توسعه بازرگانی و صنایع كشاورزی وزارت جهاد كشاورزی در این باره به ایسنا اظهار داشت: مجوز واردات تخم مرغ از كشورهای مختلف به غیر از آن هایی كه با بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان درگیر هستند، صادر گردیده است و این مجوز تنها به اتحادیه مرغداران مرغ تخم گذار داده نشده و هر كسی می تواند این محصول را با تعرفه پنج درصد وارد كند.
وی با اشاره به اینكه تخم مرغ وارداتی باید مشابه نرخ مصوب محصول داخلی آن عرضه شود، اضافه كرد: دولت در آخرین مصوبه خود زمان ثبت سفارش تخم مرغ را تا آخر امسال و زمان واردات آن را تا آخر فروردین ماه سال آینده تمدید كرده است. البته واردكنندگان برای توزیع تخم مرغ باید با اتحادیه مرغداران مرغ تخم گذار هماهنگی های لازم را انجام دهند تا محصول آنها در شبكه توزیع تنظیم بازار عرضه شود و امروز شش كانتینر تخم مرغ وارد شده اندازه حدود ۱۵۰ تن در بازار در حال عرضه است.
معاون توسعه بازرگانی و صنایع كشاورزی وزارت جهاد كشاورزی با اشاره به اینكه واردكنندگان با هماهنگی سازمان دامپزشكی می توانند نسبت به واردات تخم مرغ اقدام نمایند، عنوان كرد: تخم مرغ تركیه ای در ابتدا مورد مخالفت سازمان دامپزشكی قرار گرفت، اما بعد از انجام بررسی های مختلف به پاك بودن این كشور پی برد و اجازه واردات تخم مرغ از این كشور را صادر كرد و تنها واردكردن تخم مرغ از كشورهایی همچنان آلوده به این محصول هستند، ممنوع است.
مهرفرد همینطور در مورد قیمت تخم مرغ وارداتی اظهار داشت: قیمت تخم مرغ وارداتی باید با نرخ این محصول كه در داخل تولید می گردد برابر باشد كه برای محصول داخلی هر شانه تخم مرغ باید به قیمت مصوب ۱۱ هزار و ۶۰۰ تومان و هر شانه تخم مرغ شیرینگ پك (بسته بندی شده) ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان در بازار مصرف فروخته شود.
به گزارش بازاری به نقل از ایسنا، بعد از توزیع تخم مرغ وارداتی در بازار شاهد كاهش نسبی قیمت این محصول بوده ایم به گونه ای كه برپایه آمارهای رسمی موجود از فردای عرضه تخم مرغ وارداتی (پنجم مردادماه) قیمت این محصول در مراكز عرضه كننده آن به صورت عمده فروشی هم با كاهش نسبی مواجه بوده است.



1396/10/08
21:18:05
5.0 / 5
4923
تگهای خبر: بازار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳

لینک دوستان بازاری

بازاری

تگهای بازاری

baazari.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازاری محفوظ است

بازاری

بازار فروش کالا