پیش بینی ۱۳۰۰ میلیارد تومان برای تقویت و توسعه ی صادرات

پیش بینی ۱۳۰۰ میلیارد تومان برای تقویت و توسعه ی صادرات

بازاری: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: امسال در قالب بودجه، ۱۳۰۰ میلیارد تومان برای تقویت و توسعه صادرات واحدهای صنعتی پیش بینی شده است.


به گزارش بازاری به نقل از ایسنا، صادق نجفی در جمع صنعتگران مستقر در شهرك صنعتی شیراز با اشاره به اینكه تقویت و توسعه صادرات واحدهای صنعتی از برنامه های مهم این سازمان است و امسال ۱۳۰۰ میلیارد تومان برای این مورد پیش بینی شده است، تصریح كرد كه سرفصل های درآمد عمومی دولت و افزایش تعرفه ها، محل تامین این اعتبارات خواهد بود.
مدیرعامل سازمان صنایع كوچك و شهرك های صنعتی ایران اظهار داشت: از محل این اعتبارات بخشی از هزینه های مربوط به ثبت نشان تجاری، عوارض صادراتی كشورهای مقصد، كمك به برقراری خطوط ریلی هوایی و دریایی، تبلیغات و بازاریابی در كشورهای هدف، توسعه خوشه های كسب و كار و شبكه سازی، كمك هزینه سود تسهیلات بانكی برای صادركنندگان و هم اعزام به نمایشگاه های خارجی پرداخت خواهد شد.
نجفی، فراهم كردن بستر و شرایط برای ارتقای صادرات واحدهای صنعتی را از برنامه های اصلی دولت اعلام نمود و اظهار داشت: آیین نامه های اختصاص این اعتبارات بزودی تدوین و اجرایی خواهد شد.
وی خاطرنشان كرد: از دیگر اولویت های امسال اجرای طرح كلینیك صنعت با هدف عارضه یابی و حل مشكلات واحدهای صنعتی است و این طرح با نگاهی جدید اجرایی خواهد شد.
معاون وزیر صنعت معدن و تجارت، وجود تعامل و همدلی بین فعالان صنعتی و دستگاه های حاكمیتی را در پیشرفت اهداف بخش صنعت ضروری دانست و اظهار داشت: با عنایت به شرایط كنونی كشور باید به گونه ای عمل نماییم كه تهدیدها را به فرصت تبدیل نموده و در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذاری نخواهیم كرد.
نجفی با اشاره به ظرفیت های شهرك صنعتی بزرگ شیراز بعنوان یكی از بزرگترین شهرك های صنعتی كشور، بر اهتمام ویژه به منظور رفع مشكلات این شهرك صنعتی تصریح كرد و ادامه داد: مبحث تامین پایدار آب در این شهرك صنعتی در اولویت قرار دارد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از بازنگری و اصلاح قوانین مربوط به شهرك های صنعتی در جهت ارتقای توان تولید و صادرات و تسهیل در امور متقاضیان، اطلاع داد.



1397/02/20
20:51:41
5.0 / 5
4780
تگهای خبر: بودجه , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱

لینک دوستان بازاری

بازاری

تگهای بازاری

baazari.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازاری محفوظ است

بازاری

بازار فروش کالا