معاون آخوندی:
شركت رجا بر مبنای اصل ۴۴ تشكیل نشده است، رویكرد رجا سودآوری نیست
بازاری: معاون حقوقی وزارت راه و شهر سازی، با تاكید بر اشتباه تاریخی در مورد تشكیل رجا بر مبنای اصل ۴۴، اظهار داشت: رویكرد تشكیل رجا، درآمد زایی و سودآوری نیست و باید هر چه زودتر این اشتباه اصلاح گردد.
به گزارش بازاری به نقل از طریق آهن، علیرضا محفوظی تصریح كرد: با وجود مزیت های بی بدیل راه آهن، اگر بخش عمده این دفعه به راه آهن منتقل شود بخش حمل و نقل در كشور توسعه بیشتری پیدا می كند.
معاون حقوقی وزارت راه و شهر سازی یكی از مزیت های حمل ونقل ریلی بار را نرخ ارزان تر آن نسبت به جاده دانست و اضافه كرد: درحال حاضر ۹۰ درصد اشتغال حمل ونقل بار، به جاده اختصاص دارد و این درحالی است كه وضعیت كشته شدگان سوانح جاده ای نگران كننده است.
وی با اشاره به ترافیك گسترده در بعضی از جاده های كشور، اظهار داشت: این قضیه باید با نگاه ملی و از جهات مختلف مورد بررسی قرار گیرد، اگر توجهاتمان را به حمل و نقل ریلی معطوف نماییم، مشاغل زیادی درراه آهن تولید می گردد كه می توانیم با انتقال شاغلان بخش جاده ای به بخش ریلی عملا اشتغالزایی بیشتری داشته باشیم.
معاون حقوقی وزارت راه و شهر سازی در ادامه با بیان این كه وجود ساز و كارهای مناسب در راه آهن به مزیت های این شركت می افزاید، در مورد دلایل تشكیل شركت رجا و خصوصی سازی در راه آهن اظهار داشت: این شركت از دل راه آهن تاسیس شد تا راه آهن بتواند به شكل شفاف، كمك ها و یارانه هایش را به بخش مسافری خصوصی پرداخت كند.
وی با تاكید بر اشتباه تاریخی در مورد تشكیل رجا بر مبنای اصل ۴۴، خاطرنشان كرد: شركت رجا بر طبق این اصل تشكیل نشده، بلكه هدف از تشكیل آن هماهنگی با راه آهن در خدمات عمومی و اجتماعی بود.
معاون حقوقی وزارت راه و شهر سازی با اشاره به اینكه خصوصی سازی در بخش حمل و نقل باری توجیه بسیاری دارد، خاطرنشان كرد: رویكرد تشكیل رجا درآمد زایی و سودآوری نیست و هر چه زودتر این اشتباه اصلاح گردد به نفع كشور و نظام است، چون كه دست راه آهن را برای كمك به این شركت می بندد.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب