درآمد 18 درصد شاغلان خراسان شمالی كفاف زندگی را نمی دهد

درآمد 18 درصد شاغلان خراسان شمالی كفاف زندگی را نمی دهد

بازاری: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان شمالی از اشتغال ناقص ۱۵ تا ۱۸ درصدی در این استان آگاهی داد.


مجید پور عیسی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اضافه كرد: اشتغال ناقص به معنای آن است كه افراد شغل دارند اما درآمد حاصل از آن كفاف مایحتاج زندگی آنها را نمی دهد.
وی با اشاره به اینكه بیشتر مردم این استان به شغل كشاورزی مشغول به كار هستند، اضافه كرد: این فعالیت در این استان به صورت سنتی انجام می شود و همین امر یكی از اشكالات اساسی به حساب می آید. در این استان ۶ برابر مراتع، دام وجود دارد و هنوز نمی دانیم كه به دنبال توسعه پایدار باشیم و یا اشتغال زایی با این شكل سنتی.
وی با تصریح بر اینكه نمایش خدمات برتر در این استان وجود ندارد، اظهار نمود: صنایع مادر در این استان وجود دارد اما ناكارآمدی در آن موج می زند.
این مقام مسئول اظهار نمود: خیلی از وقت مسئولان استان در حوزه صنایع، صرف آن می شود كه تلاش شود همین اشتغال اندك موجود در آن باز گرفته نشود. برمبنای سرشماری سال ۹۵ ریال حدود ۳۰ هزار بیكار مطلق در این استان وجود داشته است.
قبل از این محمد علی شجاعی، استاندار خراسان شمالی در نشست خبری استانداران ادوار این استان اظهار كرده، نرخ مشاركت در این استان در روستاها بالاتر است و نیروهای مولد در روستاها وجود دارند.
وی اشاره كرد: بطور قطع یكی از نداشته های خراسان شمالی خصوصاً در صنعت بنگاه های خرد و متوسط است، بدین سبب مسیری كه استانداران پیشین طی كرده بودند مسیر درستی بوده و ما باز باید به سمت توسعه مشاغل خرد و متوسط در این استان برویم.
وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اینكه مشكل دو صنعت لوله گستر و فولاد در شهرستان اسفراین را چگونه حل خواهید كرد، اظهار داشت: مشكل اصلی این دو صنعت، دولتی بودن آن است و همین امر سبب شده تا واحدی همچون لوله گستر برای پیدا كردن بازار تلاش نكند و به همین علت است كه الان با ظرفیت بسیار اندك در حال فعالیت است.
شجاعی اشاره كرد: اگر این واحد تولیدی در دست بخش خصوصی بود آیا بخش خصوصی اجازه می داد تا این واحد با ظرفیت ۱۵ درصد فعالیت كند؟
وی اشاره كرد: قرار بر این شد تا برنامه ریزی های لازم برای توسعه تولید و فروش صورت گیرد و از طرف دیگر صحبتی باز با شركت نفت صورت گیرد تا بخشی از محصولات را خریداری كند تا ظرفیت تولید به ۴۰ تا ۵۰ درصد برسد.
استاندار خراسان شمالی اشاره كرد: سند توسعه نشان داده است كه در كدام بخش هزینه شود و این سند در این استان در حال آماده شدن است و یك ریال باز برای تهیه آن هزینه نشده است.



1397/11/10
01:27:54
5.0 / 5
4271
تگهای خبر: اقتصاد , بازار , تولید , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵

لینک دوستان بازاری

بازاری

تگهای بازاری

baazari.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازاری محفوظ است

بازاری

بازار فروش کالا