رئیس سازمان امور مالیاتی تاكید كرد

تكمیل پایگاه اطلاعات مودیان مالیاتی امسال

تكمیل پایگاه اطلاعات مودیان مالیاتی امسال

بازاری: رئیس سازمان امور مالیاتی اظهار داشت: در سال جاری، برنامه هایی همچون تكمیل پایگاه اطلاعات مودیان مالیاتی بوسیله جلب همكاری همه دستگاه های ذیربط در دستور كار قرار دارد.



به گزارش بازاری به نقل از سازمان امور مالیاتی كشور، امیدعلی پارسا بر لزوم توسعه كشور بوسیله اتكا به درآمدهای مالیاتی اصرار كرد و گفت: در كشورهای توسعه یافته، مالیات متناسب با درآمد، ثروت و مصرف افراد و برمبنای اطلاعات واقعی و اسناد و مدارك قطعی و غیرقابل كتمان تشخیص داده می شود.
رئیس كل سازمان امور مالیاتی كشور اضافه كرد: نظام مالیاتی كشور برای گذار از وضعیت سنتی به وضعیت مدرن مالیاتی، دو گام اساسی را در پیش رو داشته است؛ گام اول، اجرای طرح جامع مالیاتی و گام دوم نیز پیاده سازی نظام مدرن و هوشمند مالیاتی است.
وی افزود: درباب گام نخست كه به صورتی بستر مورد نیاز ایجاد نظام مدرن مالیاتی است، بعد از یك دهه تلاش مدیران و كاركنان سازمان امور مالیاتی كشور، طرح جامع مالیاتی به صورت سراسری در كشور به اجرا در آمده و به عبارتی تمامی فرایندهای مالیاتی و خدمات قابل ارائه به مودیان به صورت الكترونیكی درآمده است.
پارسا اشاره كرد: گام دوم كه الان نظام مالیاتی در حال برداشتن آن است، مدرن سازی و هوشمند‎سازی نظام مالیاتی است به شكلی كه تمامی اطلاعات مورد نیاز طرح جامع مالیاتی از دستگاه‎های ذیربط دریافت و در بانك‎های اطلاعاتی این طرح ذخیره شود و هر آنچه نظام مالیاتی در چارچوب ریزداده های اطلاعات اقتصادی افراد نیاز دارد را به دست آورد.
وی عنوان كرد: با عملیاتی شدن این دو گام، شاهد حذف كامل شیوه علی الراس از نظام مالیاتی و تشخیص مالیات برمبنای اطلاعات واقعی افراد خواهیم بود كه در این صورت، شفافیت اقتصادی و عدالت مالیاتی بیشتر از هر زمان محقق خواهد شد.
پارسا با اشاره به اینكه هدف نظام مالیاتی صرفا مالیات ستانی نیست، گفت: هدف اصلی نظام مالیاتی، شفاف سازی و سلامت اقتصادی كشور است و در یك كلام می توان گفت هدف اصلی نظام مالیاتی، ریل گذاری برای توسعه پایدار كشور است.
رئیس كل سازمان امور مالیاتی كشور اشاره كرد: در سال جاری، برنامه هایی همچون تكمیل پایگاه اطلاعات مودیان مالیاتی بوسیله جلب همكاری همه دستگاه های ذیربط و اجرای پروژه های اولویت دار و كلیدی همچون نصب، راه‎اندازی و استفاده از پایانه های فروشگاهی و همین طور اجرای ماده ۱۶۹ مكرر قانون مالیات های مستقیم در دستور كار سازمان قرار دارد.
وی همین طور گفت: مقابله یكپارچه و سیستمی با فرار مالیاتی، شناسایی مودیان جدید و وصول مالیات حقه از دیگر سیاست های كلیدی این سازمان محسوب می شود.


منبع:

1398/05/14
14:00:48
5.0 / 5
4299
تگهای خبر: اقتصاد , بانك , خدمات , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۱

لینک دوستان بازاری

بازاری

تگهای بازاری

baazari.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازاری محفوظ است

بازاری

بازار فروش کالا