بزرگترین تولیدكنندگان زغال سنگ را بشناسیم

بزرگترین تولیدكنندگان زغال سنگ را بشناسیم

بازاری: زغال سنگ كه یكی منابع انرژی است، بزرگترین معادن آن در چین، هند، آمریكا و استرالیا قرار دارد.



به گزارش بازاری به نقل از ایسنا، زغال سنگ كه از كربن تشكیل شده است، از زمانی كه كشف شد بعنوان شكلی از انرژی كه گرما تولید می كند، مورد استفاده بشر قرار گرفت و بعد از آن در تولید برق و سپس بعنوان یك منبع انرژی برای اهداف صنعتی مصرف شد.

زغال سنگ همینطور بزرگترین منبع انتشار دی اكسید كربن است كه عامل بزرگ آلاینده محیط زیست به حساب می آید. با این همه كشورهای جهان طرح هایی را برای كاهش آلایندگی زغال سنگ طراحی می كنند. پایگاه "انرژی بیزنس ریویو" به استناد آمار شركت BP به معرفی بزرگترین كشورهای تولیدكننده زغال سنگ جهان پرداخته است كه عبارتند از:

۱- چین

چین با تولید حدود ۳۴۱۱ میلیون تن زغال سنگ در سال ۲۰۱۶، در صدر فهرست بزرگترین تولیدكنندگان زغال سنگ جهان قرار دارد. پرجمعیت ترین كشور جهان همینطور بزرگترین مصرف كننده این سوخت فسیلی هم به حساب می آید. عمده ذخایر زغال سنگ چین در شمال و شمال غربی این كشور واقع شده است. معدن زغال سنگ روباز بزرگ چین در هائرووسو در منطقه خودمختار مغولستان داخلی قرار دارد. این معدن كه توسط گروه شنهوآ اداره می گردد تولیدش را در اكتبر سال ۲۰۰۸ شروع كرد. چین سومین ذخایر بزرگ زغال سنگ جهان را در اختیار دارد و بیش از نیمی از زغال سنگ تولید شده در این كشور برای تولید برق مصرف می گردد.

۲- هند

تولید زغال سنگ هند در سال ۲۰۱۶ به بیش از ۶۹۰ میلیون تن رسید و این كشور را در رتبه دوم فهرست بزرگترین كشورهای تولیدكننده زغال سنگ جهان قرار داد. این كشور همینطور سومین واردكننده بزرگ زغال سنگ جهان بعد از چین و ژاپن است. بیش از دو سوم ذخایر زغال سنگ هند در ایالت های شرقی بنگال غربی، چاتیسگار، جهارخند و اوریسا واقع شده اند. ماهاراشترا، آندراپرادش و مادهیاپرادش ایالت های دیگری هستند كه ذخایر زغال سنگ قابل توجهی دارند.

۳- آمریكا

آمریكا كه تا چند سال قبل با تولید بیش از ۹۰۰ میلیون تن زغال سنگ در رتبه دوم قرار داشت، با تولید بیش از ۶۶۰ میلیون تن زغال سنگ در سال ۲۰۱۶ در رتبه سوم قرار گرفت. "پادر ریو باسین" وایومینگ و مونتانا، آپالاچیان باسین و ایلینویز باسین، مناطق بزرگ تولید زغال سنگ در آمریكا هستند. آمریكا بزرگترین ذخایر زغال سنگ جهان را در اختیار دارد كه میزان آن حدود ۲۵۱ میلیارد تن در سال ۲۰۱۶ برآورد شد. زغال سنگ در ۲۵ ایالت آمریكا تولید می گردد و وایومینگ، تگزاس، كنتاكی، وست ویرجینایا و پنسیلوانیا بزرگترین ایالت های تولیدكننده زغال سنگ این كشور هستند.

۴- استرالیا

استرالیا با تولید حدود ۴۹۲.۸ میلیون تن زغال سنگ در سال ۲۰۱۶، چهارمین تولیدكننده بزرگ جهان شناخته شد. زغال سنگ حدودا در همه ایالت های استرالیا استخراج شده و بخش اعظمی از آن به خارج صادر می گردد. عمده تولید زغال سنگ استرالیا در كوئینزلند و نیوساوت ولز است در حالیكه ذخایر زغال سنگ قهوه ای عموما در ویكتوریا یافته می گردد.

۵- اندونزی

اندونزی حدود ۴۳۴ میلیون تن زغال سنگ در سال ۲۰۱۶ تولید كرد و در رتبه پنجم فهرست بزرگترین كشورهای تولیدكننده زغال سنگ جهان جای گرفت. این كشور ۲۵.۵ میلیارد تن ذخایر زغال سنگ تا آخر سال ۲۰۱۶ داشت. بزرگترین منطقه تولیدكننده زغال سنگ در اندونزی، منطقه كالیمانتان شرقی است كه حدود دو سوم از زغال سنگ اندونزی را تولید می كند و بعد از آن سوماترا و كالیمانتان جنوبی قرار دارند.

۶- روسیه

روسیه با تولید ۳۸۵.۴ میلیون تن زغال سنگ در سال ۲۰۱۶ در رتبه ششم جهان قرار گرفته است. بزرگترین مناطق تولیدكننده زغال سنگ روسیه، كوزباس، سیبری شرقی و كانسك آشینسك هستند. بیش از نیمی از زغال سنگ روسیه از معادن روباز استخراج می گردد. بزرگترین معدن زغال سنگ روسیه، معدن راسپادس كایا در منطقه كِمِروو است.

۷- آفریقای جنوبی

هفتمین كشور تولیدكننده بزرگ زغال سنگ جهان، آفریقای جنوبی با تولید ۲۵۱.۳ میلیون تن در سال ۲۰۱۶ است. این كشور عمده زغال سنگ خویش را به اروپا، هند و چین صادر می كند. آفریقای جنوبی بیش از ۹۰ درصد برق خویش را از زغال سنگ تولید می كند. عمده زغال سنگ این كشور نزدیك سوازیلند كه بخش شرقی آفریقای جنوبی است، تولید می گردد. بزرگترین معدنكاران زغال سنگ آفریقای جنوبی، آنگلوامریكن، ایكس استراتا كول، بی اچ پی بیلیتون و اكسارو هستند.

۸- آلمان

آلمان با تولید ۱۷۶.۱ میلیون تن در سال ۲۰۱۶، هشتمین تولیدكننده بزرگ زغال سنگ جهان است. آلمان بزرگترین تولیدكننده زغال سنگ قهوه ای جهان است و تا آخر سال ۲۰۱۶ حدود ۳۶.۲ میلیارد تن ذخایر قطعی زغال سنگ داشت. زغال سنگ منبع تولید حدود ۵۰ درصد برق آلمان است. بیش از سه چهارم زغال سنگ سخت آلمان در ایالت نورث راین وست فالیا و سار باسین در جنوب غربی این كشور تولید می گردد در حالیكه بزرگترین ذخایر لیگنیت در منطقه راین لند یافت می گردد. معدن زغال سنگ روباز گارزویلر (Garzweiler) بزرگترین معدن لیگنیت آلمان است.

۹- لهستان

لهستان با تولید بیش از ۱۳۰ میلیون تن در سال ۲۰۱۶، نهمین تولیدكننده بزرگ زغال سنگ جهان است. این كشور كه بیش از دو میلیارد تن ذخایر قطعی زغال سنگ دارد، دومین تولیدكننده بزرگ زغال سنگ اروپا بعد از آلمان است. عمده زغال سنگی كه در لهستان تولید می شود، در داخل كشور به خصوص برای تولید برق به مصرف می رسد. شهر بلچاتو در لهستان، بزرگترین نیروگاه زغال سوز اروپا را دارد.

۱۰- قزاقستان

قزاقستان با تولید بیش از ۱۰۲ میلیون تن زغال سنگ در سال ۲۰۱۶، در رتبه دهم قرار گرفت. بیش از ۸۰ درصد برق قزاقستان با استفاده از زغال سنگ تولید می گردد زیرا این كشور ذخایر زغال سنگ وسیعی دارد كه عموما در مركز و شمال این كشور واقع شده اند.




1397/01/03
11:45:12
5.0 / 5
4934
تگهای خبر: تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳

لینک دوستان بازاری

بازاری

تگهای بازاری

baazari.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازاری محفوظ است

بازاری

بازار فروش کالا