واردات كالا بدون انتقال ارز آزاد شد

واردات كالا بدون انتقال ارز آزاد شد

بازاری: هیات وزیران به پیشنهاد گمرك ایران واردات كالا بدون انتقال ارز را برای كالاهای موجود در انبارها بلامانع اعلام نمود.



به گزارش بازاری به نقل از مهر، بر مبنای تصویب نامه هیات وزیران به پیشنهاد گمرك ایران ثبت سفارش با اعتبار حداكثر یك ماه برای ترخیص جهت واردات كالا به استثنای خودرو كه تا پیش از تاریخ تصویب این تصویب نامه دارای قبض انبار اماكن گمركی، مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی باشند بدون انتقال ارز و با ارز متقاضی از جانب هیات وزیران بلامانع اعلام شده است.
همچنین ترخیص كالاهایی كه تاریخ صدور ثبت سفارش آنها اول مرداد ماه سالجاری است بدون رعایت سقف ارزشی واردات مبحث تبصره ۳ اصلاحی بند ۲ ماده ۱۰ آئین نامه اجرایی قانون مقررات واردات و صادرات مبحث تصویب نامه شماره ۴۹۷۵۱/ت ۵۵۵۴۹ ه بلامانع است.
گمرك ایران اعلام نموده كه گر چه صرفا مجری سیاست ها و دستورالعمل های تجارت خارجی است و در حوزه مقررات و قوانین ورود و خروج كالا تصمیم گیرنده نیست اما در هفته های اخیر به دستور رئیس كل گمرك از تمامی ظرفیت های قانونی بهره برده تا واردكنندگان و صادركنندگان در شرایط ویژه اقتصادی با كمترین مشكلات مواجه شوند كه عرضه اینگونه راهكارها همچون این اقدامات است.

1397/06/24
12:55:54
5.0 / 5
5098
تگهای خبر: اقتصاد , خودرو , صادرات , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲

لینک دوستان بازاری

بازاری

تگهای بازاری

baazari.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازاری محفوظ است

بازاری

بازار فروش کالا