استاندار سمنان اعلام كرد:

بازگرداندن ۴۵ كارخانه تعطیل و تملیك شده سمنان به چرخه تولید، نبود تنش های كارگری در استان

بازگرداندن ۴۵ كارخانه تعطیل و تملیك شده سمنان به چرخه تولید، نبود تنش های كارگری در استان

به گزارش بازاری استاندار سمنان از بازگرداندن ۴۵ كارخانه تعطیل و تملیك شده این استان به چرخه تولید در یك سال گذشته اطلاع داد.


به گزارش بازاری به نقل از ایسنا-علیرضا آشناگر در جلسه ویژه معاون سیاسی وزیر كشور با دبیران احزاب سیاسی، معتمدین، برگزیدگان و نمایندگان گروه ها و اقشار مختلف مردمی استان اظهار نمود: واحدهای تولیدی و صنعتی این استان كمترین تاثیر را از تحریم های ظالمانه داشتند و با تلاش مدیران استان خوشبختانه بخش تولید استان كمترین تاثیر را در این مقطع داشته است.
وی از سمنان بعنوان یك استان صنعتی نام برد و اضافه كرد: استان سمنان با دو هزار و ۲۲ واحد صنعتی استان ویژه ای در حوزه صنعتی به حساب می آید.
استاندار سمنان با اشاره به وجود ۶۰۰ واحد معدنی فعال در این استان تصریح كرد: استان سمنان در حوزه معدنی از پتانسیل های بالایی برخوردار می باشد و معادن این استان از تنوع بالایی برخوردار می باشند ضمن اینكه برخی موادمعدنی منحصربه فرد در استان وجود دارد كه استان از نظر حجم ذخائر معدنی دارای رتبه های خوبی در سطح ملی است.
وی با برشمردن برخی مشكلات حوزه معدنی اظهار نمود: متاسفانه علیرغم این غنا، تنوع و گوناگونی معدنی به علت نبود فراوری، كمبود منابع آبی و فقدان تكنولوژی های نو خیلی از مواد معدنی استان با بهای اندك به فروش می رسند و ازاین رو برخی معادن هم با مشكلاتی روبرو هستند.
عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان از تلاش مسئولان استان برای رفع مشكل سرمایه درگرش فعالان معدنی و صنعتی اطلاع داد و اظهار داشت: در همین راستا طی یك سال گذشته بیشتر از ۱۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در چارچوب تسهیلات ستاد تسهیل، اشتغال روستایی و... به استان اختصاص یافته كه بیشتر از ۹۰ درصد آن جذب شده است. ضمن اینكه پرداخت تسهیلات این بخش در سال مالی جاری هم به تازگی آغاز و فرایند پرداخت این تسهیلات به واحدهای مشكل دار در حال انجام می باشد و آن دسته از واحدهایی كه در این عرصه مشكلاتی دارند می توانند از راه سامانه هایی كه تعریف شده تقاضای خویش را عرضه تا در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بررسی شود.
این مقام ارشد اجرایی با اشاره به اینكه امسال هم اعتبارات خوبی به استان اختصاص یافته خاطرنشان كرد: خوشبختانه تسهیلات امسال سقف مشخصی ندارد و واحدهای تولیدی و صنعتی و معدنی می توانند به هر میزان كه احتیاج به سرمایه در گردش دارند، تسهیلات دریافت نمایند. البته بدیهی است كه عرضه وثایق متناسب با قوانین بانكی امری ضروری می باشد و بانك ها باید از بازگشت سرمایه خود اطمینان حاصل كنند.
وی از كاهش محسوس تنش های كارگری این استان در یك سال گذشته اطلاع داد و اظهار داشت: خوشبختانه با درایت مسئولان استان در یك سال گذشته حدودا هیچ تنش كارگری جدی در سطح استان نداشتیم و نرخ تعدیل نیرو هم در استان نرخ بسیار پایینی بوده است ضمن اینكه همزمان با ایجاد فرصت هاس شغلی جدید، به بهبود فضای اشتغال در استان هم كمك شده است.
آشناگر از تولید ناخالص ملی ۱۳ هزار میلیارد تومانی این استان بعنوان نمودی از جایگاه ممتاز استان سمنان در اقتصاد كشور نام برد و اظهار داشت: استان سمنان در حوزه كشاورزی هم جایگاه ممتازی دارد به صورتی كه تنها پسته كاران استان رقمی افزون بر ۳۰۰۰میلیارد تومان درآمد در سال گذشته داشتند و این درحالی است كه تنها یك درصد گستره سرزمینی استان قابلیت كشاورزی دارد و بخش اعظم آنرا مناطق كویری دربرمی گیرد.
وی با اشاره به گلایه یكی از بانوان سخنران در این جلسه از كوشش برای افزایش سهم بانوان از مدیریت ها در استان اطلاع داد و اظهار نمود: استان سمنان از نظر اعطای مدیریت ها به بانوان شایسته امسال حائز رتبه ششم كشور شده است باآنكه از منظر ما همچنان با جایگاه مطلوب فاصله داریم و ازاین رو به مدیران ارشد استان، فرمانداران و مدیران كل تاكید شده كه توجه ویژه ای به بانوان كاردان و شایسته استان در مدیریت ها داشته باشند تا به آن سهم ۳۰ درصدی كه مدنظر رئیس جمهوری است برسیم.



1398/07/21
23:19:36
5.0 / 5
4304
تگهای خبر: اقتصاد , بانك , تسهیلات , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۵

لینک دوستان بازاری

بازاری

تگهای بازاری

baazari.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازاری محفوظ است

بازاری

بازار فروش کالا