طهرانچی در جلسه بررسی مسائل اجرایی یك تفاهم نامه همكاری مطرح كرد

ترجمه زبان دانشگاه به نیاز صنعت در دفتر مشترك با ذوب آهن اصفهان

ترجمه زبان دانشگاه به نیاز صنعت در دفتر مشترك با ذوب آهن اصفهان

به گزارش بازاری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: دفتر مشترك دانشگاه آزاد اسلامی و ذوب آهن اصفهان باید مترجم دستاوردهای علمی دانشگاه برای صنعت باشد.


به گزارش بازاری به نقل از ایسنا، دكتر محمدمهدی طهرانچی در جلسه بررسی مسائل اجرایی انعقاد تفاهم نامه همكاری دانشگاه آزاد اسلامی با شركت سهامی ذوب آهن اصفهان كه سال قبل به امضا رسید، اظهار داشت: سال هاست سؤالاتی درباره رابطه دانشگاه و صنعت مطرح می شود. از زمان جنگ تحمیلی، این ارتباط در كشور ما شكل گرفت و رشد یافت، اما همواره با چالش هایی مواجه بوده است، چونكه صنعت به دنبال فناوری است و برای آن اقتصاد مهمست نه خود علم.
دكتر طهرانچی افزود: اگر در رابطه بین صنعت و دانشگاه، به ادبیات دانشگاهی و موضوعاتی مانند مقاله، پایان نامه و رساله توجه داشته باشیم، مانند گندم خام است، اما این گندم برای مصرف باید به نان تبدیل گردد. صنعت هم برای مسائل خود و توسعه فناوری و سودآوری، چاره می خواهد و تعداد مقالات علمی و ارتقای اساتید برای صنعت مهم نیست. یكی از دلایلی كه سبب ارتباط صنعت با دانشگاه شد، این است كه صنعت را به هسته درونی دانشگاه متصل كردیم.
وی با اشاره به اجرایی شدن انعقاد تفاهم نامه همكاری دانشگاه آزاد اسلامی با شركت سهامی ذوب آهن اصفهان، اظهار داشت: امروز به اصفهان آمدیم و از بخش های مختلف ذوب آهن بازدید كردیم و مصمم هستیم مسائل و چالش های این صنعت را بشناسیم و در نظام دانشگاه پردازش نماییم. می دانیم پایان نامه، رساله و مقاله برای صنعت كارگشا نیست، بلكه مقالات و پایان نامه ها باید توسط دفتر مشترك بین دانشگاه و صنعت ترجمه شود تا كاركرد اقتصادی، اجتماعی و فناوری برای صنایع و كارخانجات پیدا كند. این دفتر مشترك باید تدبیر كند كه چگونه خروجی دانشگاه به مفاهیم موردنیاز صنعت، دانش فنی، چاره و دستورالعمل تبدیل گردد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: كاری كه در دفتر مشترك دانشگاه آزاد اسلامی و ذوب آهن اصفهان باید صورت گیرد، ترجمه زبان دانشگاه به خواسته و نیاز صنعت است. بدین سبب پایان نامه های قطور باید توسط این دفتر استخراج و عصاره گیری شده و به زبان موردنیاز صنعت تبدیل گردد. رابطه صنعت و دانشگاه اگر بدون مترجم و واسط باشد، هیچ گاه شكل نمی گیرد. همانطور كه چهل سال است اراده برای ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه وجود دارد، اما به سبب آنكه ملزومات این تعامل رعایت نمی گردد، این ارتباط به خوبی شكل نگرفته است.
دكتر طهرانچی با اشاره به ارتباط و تعامل خوب دانشگاه آزاد اسلامی با شركت ذوب آهن اصفهان، اشاره كرد: مدیریت ذوب آهن اصفهان با نگاه عالمانه از ارتباط این مجموعه با دانشگاه آزاد اسلامی حمایت كرد و این حركت كه یك سال است شروع شده، امروز اجرایی شد. ان شاءالله این دفتر مشترك همكاری موجب اتحاد ساختاری دانشگاه و صنعت شود و با حمایت شركت ذوب آهن اصفهان، ماموریت های مطالعاتی از یك هفته تا سه ماه برای استادان داشته باشیم تا در محیط صنعت زندگی كنند و از نزدیك با مسائل آشنا شده و بتوانند حل مسائل را با استفاده از تجربیات صنعتگران راهوری كنند.
برمبنای اعلام روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اشاره كرد: خوشحالیم كه فرصتی برقرار شد تا ارتباط عملی بین صنعت و دانشگاه شكل گیرد. شكل گیری این حركت و تدوین كتابچه پایش نظام موضوعات ذوب آهن، ماحصل یك كار دوطرفه و بسیار باارزش و مبارك است كه امیدواریم چاره و حل مسئله از آن بیرون بیاید.




منبع:

1398/11/15
23:13:18
5.0 / 5
4482
تگهای خبر: اقتصاد , شركت , صنعت , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳

لینک دوستان بازاری

بازاری

تگهای بازاری

baazari.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازاری محفوظ است

بازاری

بازار فروش کالا