مدیرعامل اتحادیه تولیدكنندگان فرش دست باف خبر داد

كاهش ۴۳۰ میلیون دلاری صادرات فرش ایران پارسال

كاهش ۴۳۰ میلیون دلاری صادرات فرش ایران پارسال

به گزارش بازاری مدیرعامل اتحادیه تولیدكنندگان فرش دست باف می گوید یكی از اصلی ترین حوزه های اقتصادی ایران كه آمریكا بر روی محدود كردن آن دست گذاشته حوزه فرش دست باف ایران بوده است و تحت تأثیر محدودیت ها صادرات این محصول كاهش جدی داشته است.


عبدالله بهرامی در گفت و گو با ایسنا، اظهار نمود: بررسی شرایط تحریمی نشان داده است که بعد از نفت، دومین حوزه ای که آمریکا کوشیده بیشترین محدودیت ها را در قالب آن ضد اقتصاد ایران اعمال نماید، حوزه فرش دست باف بوده است، تا جایی که آمارها نشان داده است صادرات ایران در این عرصه از حدود ۵۰۰ میلیون دلار پارسال به مرز ۷۰ میلیون دلار کاهش یافته است.
وی با اشاره به اینکه برنامه ریزی برای عبور از محدودیت های آمریکا، اصلی ترین اولویت فعالان صنعت فرش است، بیان نمود: ما در کنار مشکلات بین المللی در حوزه تعهد ارزی هم اختلافاتی با بانک مرکزی داشته ایم و بعضی از صادرکنندگان فشار زیادی تحمل کردند. این در شرایطی است که با عنایت به شرایط امروز کشور، ضرورت حمایت قاطع از صادرکنندگان بارها مورد تاکید قرار گرفته است.
مدیرعامل اتحادیه تولیدکنندگان فرش دست باف با اشاره به تولید سالانه سه میلیون متر مربع فرش دست باف در ایران، اظهار داشت: آمارها نشان داده است که بخش قابل توجهی از این فرش ها را طبقات کم درآمد جامعه می بافند و از ایران پشتیبانی از آنها، پشتیبانی از حفظ اشتغال در بین این گروه ها خواهد بود.
بهرامی با اشاره به برخی گمانه زنی های شکل گرفته درباره برگزاری یا عدم برگزاری نمایشگاه فرش تهران، اظهار نمود: نمایشگاه بهترین عرصه برای عرضه آخرین تولیدات و محصولات کشور است و ما به چند دلیل معتقدیم این نمایشگاه باید برگزار گردد. نخست آنکه با توجه فشارهای آمریکا، برگزاری نمایشگاه نشان خواهد داد که این صنعت همچنان در ایران با قدرت به کار خود ادامه داده است. دوم آنکه فضایی برای عرضه محصولات جدید به وجود آمده و امکان و به دست آوردن نقدینگی جدید وجود خواهد داشت و سوم ارتباطات میان فعالان این حوزه را حفظ می نماید.
وی تصریح کرد: هرچند شیوع کرونا، کار را دشوار کرده اما امیدواریم با حمایت مسؤلان و تایید وزارت بهداشت شرایط برای برگزاری ایمن این نمایشگاه فراهم شده و بخشی از دغدغه های سرمایه گذاران این حوزه برطرف شود.
به گزارش بازاری به نقل از ایسنا، پیش از این مدیرعامل شرکت نمایشگاه ها از تلاش این شرکت برای رسیدن به یک جمع بندی مشترک با وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا برای برگزاری نمایشگاه های اقتصادی، با رعایت پروتکل های بهداشتی اطلاع داده بود.



1399/05/02
16:45:49
5.0 / 5
1969
تگهای خبر: آمار , اقتصاد , بانك , بانك مركزی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱

لینک دوستان بازاری

بازاری

تگهای بازاری

baazari.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازاری محفوظ است

بازاری

بازار فروش کالا