معاون وزیر كشاورزی خبر داد

خودكفایی در تولید تخم چشم زده ماهی به جای واردات

خودكفایی در تولید تخم چشم زده ماهی به جای واردات

بازاری: معاون وزیر جهاد كشاورزی اعلام نمود كه در آینده نزدیك در زمینه واردات تخم چشم زده قزل آلا به كشورهای دیگر وابسته نخواهیم بود، چراكه تكثیر حدود ۵۰۰ جفت مولد از آن را كه عاری از بیماری است، در دستور كار قرار داده ایم و با كمك بخش خصوصی بزودی تخم چشم زده قزل آلا عاری از بیماری در اختیار تولیدكنندگان قرار می گیرد.


به گزارش بازاری به نقل از ایسنا، اسكندر زند - رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج كشاورزی - در نشست خبری كه به مناسبت دهه فجر برگزار شد، اظهار نمود: در زمینه فعالیت های تحقیقاتی و بین المللی هم یك پروژه با موسسه تحقیقات گندم داریم تا حدود ۱۷۰۰ لاین پیشرفته گندم وارد شود و كشت آنها را در حوزه های لاین گندم نان بهاره و زمستانه انجام دهیم، همینطور روی چهار نوع رقم لیموترش مقاوم به آفت چاروك را در دستور كار قرار دادیم و ضمن معرفی آن درصددیم آن را به مرحله تجاری برسانیم.

وی ادامه داد: تا آخر امسال باید ظرفیت تولید بذرهای گواهی شده را به ۶۰۰ هزار تن برسانیم این در شرایطی است كه تا پیش از سال ۱۳۹۲ تنها ۱۳۰ هزار تن بذر گواهی شده در ایران وجود داشت و از طرفی دیگر هم نظارت بر ۱۰۵ هزار مزرعه تولید بذر را به صورت الكترونیكی انجام می دهیم.

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج كشاورزی درباره سرانه آموزش كشاورزان و بهره برداران بخش كشاورزی اینگونه توضیح داد كه در سال ۱۳۹۲ به صورت میانگین سرانه آموزش كشاورزان ۵۶ دقیقه بود كه امسال به ۲۵۹ دقیقه ارتقاء یافت.

زند اظهار داشت: در سال ۱۳۹۲ به ازای هر ۳۱۳۰ كشاورز تنها یك مروج وجود داشت، اما هم اكنون برای هر ۵۳۰ كشاورز یك مروج وجود دارد.

متوسط سن ۵۳ ساله كشاورزان ایرانی كمتر از اروپا

وی اظهار نمود: متوسط سن كشاورزان ایرانی ۵۳ سال است كه البته در مقابل میانگین سن ۶۰ ساله كشاورزان اروپایی كمتر بوده و كمیسیونر اتحادیه اروپا هم به این مساله اشاره كرده بود كه با عنایت به پرریسك بودن بخش كشاورزی جوانان انگیزه ای به این كار ندارند.

ادامه دارد


1396/11/17
15:34:51
5.0 / 5
4446
تگهای خبر: تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۱

لینک دوستان بازاری

بازاری

تگهای بازاری

baazari.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازاری محفوظ است

بازاری

بازار فروش کالا