درخواست سوریه برای تشكیل اتاق مشترك بازرگانی با ایران

درخواست سوریه برای تشكیل اتاق مشترك بازرگانی با ایران

بازاری: در دیدار نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران با سفیر سوریه در تهران، تشكیل اتاق مشترك بازرگانی دو كشور از جانب صرف سوری، درخواست و اعلام گردید كه دولت سوریه برای حضور فعالان اقتصادی ایرانی در این كشور تسهیلات مناسبی در نظر گرفته است.


به گزارش بازاری به نقل از ایسنا، حسین سلاح ورزی در دیدار با سفیر سوریه اظهاركرد: استفاده از ظرفیت ستاد بازسازی منوط به دریافت اطلاعات از نیازهای سوریه است كه در این زمینه توافق های شفاهی صورت گرفته اما تابحال اطلاعاتی دریافت نكرده ایم.
وی تصریح كرد: میزان صادرات جمهوری اسلامی ایران به سوریه در هشت ماهه اول امسال ۱۶۶ میلیون و ۹۴۲ هزار و ۹۷۰ دلار بود. در این مدت هم هفت میلیون و ۷۸۴ هزار و ۳۲۲ دلار كالا وارد شد.
همچنین عدنان محمود - سفیر سوریه در تهران - در این دیدار، تشكیل اتاق مشترك دو كشور و برگزاری همایش فرصت های بازرگانی سوریه و جمهوری اسلامی ایران را خواهان شد.
وی تصریح كرد: دولت سوریه برای حضور فعالان اقتصادی ایرانی در سوریه تسهیلات مناسبی در نظر گرفته است.
سفیر سوریه در تهران همكاری اقتصادی با ایران را اولویت دولت این كشور برشمرد و تصریح كرد: بازسازی زیرساخت ها و اقتصاد ملی سوریه شروع شده و دروازه های كشور ما به روی بخش خصوصی ایران باز است.
محمود با تاكید بر اینكه دو كشور در برقراری امنیت منطقه شریك هستند، ادامه داد: باید گام های محكمی برای تقویت روابط برداریم.
وی پیشنهاد كردكه همایش فرصت های بازرگانی دو كشور در تهران برگزار گردد.
سفیر سوریه از اعضای ستاد ویژه اتاق بازرگانی ایران برای بازسازی سوریه خواست به این كشور سفر كنند تا نقشه راهی برای بازسازی سوریه تدوین شود.
محمود، منطقه را بازار بزرگی با حدود ۱۴۰ میلیون نفر توصیف كرد و اظهار داشت: حضور موثر در این بازار به همكاری بیشتر دو كشور نیاز دارد.



1396/11/19
13:18:24
5.0 / 5
5170
تگهای خبر: اقتصاد , بازار , دلار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۱

لینک دوستان بازاری

بازاری

تگهای بازاری

baazari.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازاری محفوظ است

بازاری

بازار فروش کالا