فروش آجیل به دلار!

فروش آجیل به دلار!

بازاری: عضو هیئت رییسه اتحادیه آجیل و خشكبار اصفهان با اشاره به افزایش 300 درصدی اقلام آجیل وارداتی، اظهار داشت: متاسفانه مغازه داران به علت اینكه باید جنس خویش را دوباره با نرخ بالاتر خریداری كنند، محصولات موجود در مغازه های خویش را با قیمت دلار روز به فروش می رسانند.


حسین جوانی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، در مورد دلایل افزایش نرخ آجیل، اظهار نمود: با وجودی كه توان تولید بعضی از اقلام آجیل در كشور وجود دارد، اما به علت تغییر شرایط آب و هوا و سرمای هوا در فروردین و اردیبهشت امسال و هم چنین افزایش نرخ دلار، هم اكنون نرخ آجیل و خشكبار، سه تا چهار برابر قیمت قبلی خود گران شده است.
وی تصریح كرد: قیمت بعضی از اقلام آجیل همچون نخودچی، كشمش و... بین 20 تا 40 درصد گران شده، اما برخی دیگر حتی بین 300 تا 400 درصد هم افزایش قیمت داشته اند.
عضو هیئت رییسه اتحادیه آجیل و خشكبار اصفهان با اشاره به اینكه به صورت معمول تولید پسته در كشور حدود 210 هزار تن بود، اضافه كرد: امسال به علت سرمازدگی، تولید این محصول در اوایل اردیبهشت ماه به یك پنجم سال قبل و 40 هزار تن كاهش یافته است.
وی با اشاره به اینكه 95 درصد پسته تولیدی كشور به علت افزایش نرخ دلار صادر می شود، خاطرنشان كرد: به علت گرانی ارز تولیدكنندگان محصولات كشاورزی بیشتر تمایل به صادرات دارند، به این دلیل نرخ پسته با چهار برابر افزایش قیمت نسبت به سال گذشته، از 48 هزار به 160 هزار تومان رسیده است.
جوانی با اشاره به اینكه سال قبل نرخ پسته فندوقی بین 28 تا 36 هزار تومان بود، اظهار داشت: متاسفانه امسال به علت شرایط موجود قیمت همین پسته با چهار برابر افزایش به 110 هزار تومان رسیده است.
وی با تاكید بر اینكه 40 تا 50 درصد اقلام آجیل موجود در بازار همچون تخمه گل آفتاب، تخمه كدو، مغز گردو، فندوق و... وارداتی است، اظهار نمود: قیمت تمام این اقلام با نرخ دلار آزاد تعیین می گردد و سوبسیدی برای واردات آنها از جانب دولت تعلق نمی گیرد.
عضو هیئت رییسه اتحادیه آجیل و خشكبار اصفهان خاطرنشان كرد: تمام اقلام وارداتی آجیل به میزان افزایش نرخ دلار بیش از 300 درصد گران شده است.
وی در مورد افزایش نرخ مغز گردو، اظهار داشت: به علت اینكه محصول گردو اكنون در كشور در حال برداشت است، بیش از 90 درصد مغز گردو موجود در بازار، خارجی و وارداتی است و هر كیلو آن بین 120 تا 140 هزار تومان فروخته می گردد.
جوانی به افزایش روزانه اقلام خوراكی و غیرخوراكی در بازار اشاره نمود و اضافه كرد: متاسفانه مغازه دارن به علت اینكه باید جنس خویش را دوباره با نرخ بالاتر خریداری كنند، محصولات موجود در مغازه های خویش را با قیمت دلار روز به فروش می رسانند.
وی تصریح كرد: با افزایش قیمت آجیل و خشكبار و كاهش شدید قدرت خرید مردم به یك چهارم گذشته، بازار دچار كساد شده است و متاسفانه خیلی از مغازه ها به علت عدم توانایی در رقابت و فروش مجبور به تعطیلی مغازه های خود شده اند.



1397/06/18
14:17:16
5.0 / 5
4859
تگهای خبر: افزایش قیمت , بازار , تولید , خرید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴

لینک دوستان بازاری

بازاری

تگهای بازاری

baazari.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازاری محفوظ است

بازاری

بازار فروش کالا