بررسی فهرست كالاهای صادراتی در فصل بهار

كاغذ در صدر، توتون و تنباكو در قعر

كاغذ در صدر، توتون و تنباكو در قعر

بازاری: افزایش و كاهش میزان صادرات محصولات مختلف در بخش صنعت و معدن طی سه ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل اعلام گردید.



به گزارش بازاری به نقل از ایسنا، در صادرات بخش معدن طی سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد رشد ۶۲۰۰ درصدی صادرات مربوط به استخراج غال سنگ و لیمیت بودیم اما در بخش استخراج كانه های فلزی و استخراج سایر معادن به ترتیب كاهش ۲۶.۷ و ۱۴.۷ درصدی را تجربه كردیم. این در شرایطی است كه در بخش صادرات صنایع، گروه كالایی كاغذ و محصولات كاغذی، محصولات غذایی و آشامیدنی و ابزار پزشكی بیشترین رشد ارزشی صادراتی رخ داده است.

كاغذ و محصولات كاغذی با رشدی ۲۳۹ درصدی در میزان وزن صادراتی و رشد ۱۶۶ درصدی در میزان ارزش صادراتی طی سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشترین رشد در بخش صنعت را به خود اختصاص دادند. همینطور محصولات غذایی و آشامیدنی با رشد ۲۷۳ درصدی در میزان وزن صادراتی و رشد ۱۰۰.۷ درصدی در میزان ارزش صادراتی طی بهار ۱۳۹۷ نسبت به سه ماهه مشابه سال قبل كار خویش را دنبال كردند. در عین حال ابزار پزشكی، اپتیكی، دقیق و انواع ساعت با رشد ۶۰ درصدی در میزان وزن صادراتی و رشد ۹۱.۸ درصدی در میزان ارزش صادراتی در مدت مذكور روبه رو شدند.

در مورد كاهش میزان ارزش صادرات بخش صنعت هم باید اعلام نمود كه محصولات از توتون و تنباكو با كاهشی ۹۹.۸ درصدی، ماشین آلات و تجهیزات و هم ماشین آلات و دستگاه های برقی به ترتیب بیشترین میزان كاهش را در سه ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه كردند. محصولات توتون و تنباكو با كاهشی ۹۹.۸ درصدی، ماشین آلات و تجهیزات با كاهشی ۳۹.۱ درصدی و ماشین آلات و دستگاه های برقی با كاهشی ۲۳.۴ درصدی طی سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت سال قبل در میزان صادرات خود روبرو شدند.

جدول مربوط به صادرات بخش صنعت و معدن در سه ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل










1397/06/23
16:03:06
5.0 / 5
5292
تگهای خبر: صادرات , صنعت , كالا , محصولات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱

لینک دوستان بازاری

بازاری

تگهای بازاری

baazari.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازاری محفوظ است

بازاری

بازار فروش کالا