در گفت وگو با بازاری اعلام شد

تلفات برخی از دام روستاییان و عشایر در سیل اخیر

تلفات برخی از دام روستاییان و عشایر در سیل اخیر

به گزارش بازاری رئیس سازمان امور عشایر اظهار داشت: قبل از وقوع سیل اخیر هشدارهای لازم به عشایر داده شده بود و خوشبختانه تلفات جانی در این عرصه نداشتیم، اما برخی از دامهای روستاییان و عشایر در سیل تلف و تعدادی اتراقگاه هم تخریب شد.



كرمعلی قندالی در گفتگو با ایسنا با اشاره به اینكه حدودا هر ۱۵ روز یكبار تحلیلهای هواشناسی را برای استانها می فرستیم تا آنها را از وضعیت جوی آگاه نماییم، اظهار داشت: هشدارهای لازم را برای سیل اخیر داده بودیم كه خوشبختانه به خوبی به آن عمل شد، اما در بعضی نقاط بارندگی بیش از اندازه پیشبینی شده بود؛ به صورتی كه تا ۱۰۰ میلی متر بارندگی در یك ساعت هم گزارش شده است.

رئیس سازمان امور عشایر افزود: خوشبختانه در سیل اخیر در حوزه عشایر تلفات جانی نداشتیم اما تلفات دام در بخشهایی از جنوب كرمان و شهرستان رودبار، قلعه گنج و كهنوج رخ داد و تعدادی اتراقگاه هم بر اثر سیل تخریب شد.

وی با اشاره به اینكه روستاییان و عشایر در سیل اخیر تا حدودی متحمل خسارت شدند و این خسارات در حال برآورد است، اظهار نمود: خسارت به روستاها بیشتر بوده است و عشایر هم به علت اطلاع رسانی از مراكز پرخطر فاصله گرفته بودند و دام هایشان را هم به مناطق امن برده بودند.




1399/01/08
13:50:28
5.0 / 5
3209
تگهای خبر: سازمان , طلا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱

لینک دوستان بازاری

بازاری

تگهای بازاری

baazari.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازاری محفوظ است

بازاری

بازار فروش کالا