قلب تارا ی ایرانی در مدار تولید قرار گرفت

قلب تارا ی ایرانی در مدار تولید قرار گرفت

به گزارش بازاری یک مقام مسئول در بخش ساخت موتور ایران خودرو از آغاز تولید انبوه نسل جدید پیشرانه TU۵ خودروی تارا با ۹۰ درصد داخلی سازی اطلاع داد.


به گزارش بازاری به نقل از ایسنا، علی اکبر تبریزی در این رابطه ضمن یادآوری اینکه از سال قبل با تاکید مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، برنامه طراحی و ساخت پیشرانه جدید در دستور کار قرار گرفت و امسال با همکاری معاونت تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو و مشارکت شرکت ساپکو و ایپکو و زنجیره تأمین به تولید رسید، اظهار نمود: هم اکنون به صورت هفتگی شش دستگاه پیشرانه TU۵ پلاس تولید می شود. این موتور با ۹۰ درصد ساخت داخل ساخته شده است که با عنایت به الزامات زیست محیطی مصوب دولت، استاندارد آلایندگی یورو ۵ را گذرانده و دوستدار محیط زیست بشمار می رود.
مدیر سالن موتورسازی شماره ۳ ایران خودرو خاطرنشان کرد: در فرایند ساخت قطعات پیشرفته این موتور حساسیت و دقت بالایی صورت گرفته که در نتیجه، توان و گشتاور موتور TU۵پلاس به میزان هفت درصد نسبت به موتور TU۵ فعلی افزایش یافته است. این موتور از آزمون های عملکردی مختلف و شرایط آب و هوایی متفاوت سربلند بیرون آمده است.
وی ادامه داد: حجم موتور تارا ۱.۶ لیتر، حداکثر قدرت آن ۱۱۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور آن ۱۵۰ نیوتن متر است. همینطور مصرف سوخت ترکیبی این پیشرانه روی خودروی تارا با کاهش هفت درصدی نسبت به TU۵، حدود ۶.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش است.
مدیر موتورسازی ایران خودرو تصریح کرد: در پیشرانه جدید با بازبینی های فنی و مهندسی صورت گرفته و استفاده از تکنولوژی زمان بندی هوشمند سوپاپ ها (CVVT) و پمپ روغن با خروجی متغیر، ضمن کاهش شاخص NOx در تمام دوره های موتور توانسته ایم کمک موثری به کاهش آلایندگی و حفظ محیط زیست نماییم.
تبریزی اعلام نمود: موتور TU۵ پلاس در اولین مرحله مقرر است بر روی خودرو تارا نصب و در آینده نزدیک در محصولاتی همچون رانا پلاس به کار خواهد رفت.
گفتنی است که " تارا" نام محصول جدید با پلت فرم داخلی ایران خودرو به مفهوم ستاره است که در آخرین روزهای آذرماه سالجاری توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت رونمایی گردید. تولید انبوه محصول جدید ایران خودرو با همکاری بیشتر از ۱۳۲ سازنده توانمند ایرانی، مقرر است در بهمن سالجاری آغاز شود. این خودرو مجهز به نسل جدید موتور TU ۵ و موتور EF۷ توربو و گیربکس اتوماتیک و شبکه برق و الکترونیک جدید است.




منبع:

1399/10/11
01:14:48
0.0 / 5
1059
تگهای خبر: تولید , خودرو , شركت , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳

لینک دوستان بازاری

بازاری

تگهای بازاری

baazari.ir - حقوق مادی و معنوی سایت بازاری محفوظ است

بازاری

بازار فروش کالا